tiistai 4. joulukuuta 2012

Onnea omalle äidille!

Viikonloppuna sain olla mukana juhlistamassa miesystäväni äidin 80-vuotispäivää. Tänään oma äitini täytää 84 vuotta. Tämän runon kirjoitin hänelle hänen täyttäessään 80 vuotta.

Äidille

Sinä annoit minulle elämän
sinä annoit minulle nimen
sinä kannoit minua sylissäsi
ja kerroit minulle, että minä olen kaunis

sinä peittelit minut iltaisin uneen
ja rukoilit, että elämä kantaisi yön yli
sinä huolehdit minusta, kun minä olin teini
sinä murehdit, kun minä laajensin
maailmankuvaani avarammilla maisemilla

sinä olet opettanut mitä on olla äiti
sinä olet opettanut minut huolehtimaan
nyt on sinun aika olla huolehtimatta
nyt on sinun aika levätä
ja nauttia elämästä

elämä on kantanut tähän päivään
minä en usko enkeleihin
minä uskon rukouksiisi
Äiti

Joulukuu 2008

2 kommenttia:

  1. Ihanaa, että annoit äidillesi lahjaksi runon. Vaikea kuvitella, mikä voisi ilahduttaa enemmän. Harmi, että monesti sitä lapsena antaa itse tehtyjä runoja, muttei sitten enää myöhemmin. Kiitos tästä muistutuksesta.

    VastaaPoista
  2. Ole hyvä :)
    Meillä on perheessä (lapsuuden) tapana esittää ohjelmaa erilaisissa juhlissa. Esim. lapsena emme saaneet joululahjoja ennenkuin kaikki 9 sisarusta olimme esittäneet jotain. Minulla oli taasen lapsena sormi suussa. ;D
    Aikuisena olen löytänyt kirjoittamisen.

    VastaaPoista